سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 به تازگی یک خازن فشار قویکوچکتر، تمیز و دارای ایمنی بالاتر را ساخته است. این محصول در پروژه های جدید DC شرکت ABB مانند روشنایی Hvdc، که یک تکنولوژی تازه برای انتقال برق در مقیاس کوچک می باشد و برق SVC  که سیستمی برای افزایش کیفیت برق می باشد، کاربرد دارد.

این خازن فاقد هر نوع مایعی است و به همین دلیل مضرات مربوط به خیس بودن خازن در تکنولوژی های قدیمی همچون خطر نشتی و گسترش آتش از بین می رود. همچنین سازگاری این وسیله با روش های تشخیص سیکل عمر (( LCA ، موردآزمایش قرار گرفته است. از این جهت خازن خشک نتیجه ای عالی بدست داده است. همچنین این خازن جدید به مراتب کوچکتر و سبکتر از خازن های موجود است. این خازن به فضای کمتر از 25% فضایی که برای خازن های موجود لازم است، نیاز دارد. همچنین نصب آن آسانتر است.

طراحی و تولید خازنهایی با سطح ولتاژ تا صد ها هزار ولت بدین وسیله، تسهیل گردیده است. همه اینها بر هزینه کلی سیستم های انتقال و توزیع ، تاثیر دارند.

خازن های قدرت، نقش مهمی را در سیستم های انتقال بازی می کنند. این تجهیزات راندمان شبکه های برق را بالا می برند. خازنهای AC  برای تولید توان راکتیو که برای کار تجهیزاتی چون موتور های الکتریکی مورد نیاز است، در سطح وسیعی مورد استقاده قرار می گیرند . از خازنهای DC نیز عموماً در ذخیره سازی انرژی استفاده می شود.




تاریخ : سه شنبه 92/2/3 | 12:48 عصر | نویسنده : احسان بحرینی | نظرات ()